Cukkinis borjúnyárs rozmaringos krumplival

A héten borjút eszünk, mert vettem 80 deka leakciózott borjúpörkölt alapot. Pörköltöt viszont nem akartam csinálni, mert még van a fagyasztóban egy adag marhapörkölt a múltkori bográcsozásból, úgyhogy valami máson törtem a fejem. Úgy döntöttem, hogy ezt a húst is több ételhez fogom felhasználni, így 3 részre osztottam. Első körben kiválogattam belőle a kevésbé inas darabokat és egyforma méretűre vágtam őket, majd magos mustáros, szójaszószos pácba tettem 2 órára.



Hozzávalók ( 2 nyárshoz)

egy cukkini
egy lilahagyma
kb. 10 deka császár szalonna
kb. deka borjúhús


Az alapanyagokat kínai evőpálcikákra fűztem fel, mivel nem volt itthon hurkapálca. Teljesen mindegy milyen sorrendben és mit rakunk a nyársra, a lényeg hogy a borjú mellett általában szalonna legyen, mert így a hús az abból kiolvadó zsírban sül meg.
A nyársakat alufóliával letakartam és sütőben 30 percig sütöttem. Néha forgattam rajtuk egyet, 30 perc után, mikor már a hús megpuhult, fólia nélkül sütöttem még további 15 percig, hogy jól megpiruljon.

Köretnek fokhagymás rozmaringos krumplit és zöldsalátát készítettem.


A krumpli elkészítése roppant egyszerű: a kívánt mennyiséget félkeményre főzöm, majd felkockázom. (Ha vastag a héja megpucolom.) Kevés hevített olajon krumplikockákat rozmaring levelekkel megpirítom. Mikor már pirosodik apróra vágott fokhagymát adok hozzá.


Tavaszi salátával és öntettel tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések