Hamis Laksa leves

Ha valaki megkérdezné, hogy mi a kedvenc levesem, akkor kis habozás után rávágnám, hogy a Laksa leves, avagy a Tom Kha Gai.

Ez a kókuszos, csirkés-rákos (a rák elhagyható) thai leves rendkívül kiadós, és igen ízletes. Fő alapanyaga a kókusztej és a koriander levél. Ettől az ételnek olyan különleges íze lesz, amit nem lehet elfelejteni. Ha valaki először kóstolja, akkor idegennek, sőt zavarónak érzi, de aztán ahogy telik az idő, egyszer csak belecsap a gondolat, hogy úgy enne egy kis laksát... És aztán függő lesz.

Mikor először készítettem ilyen levest, nagy misztikummal és óriási rajongással beszéltem a családomnak róla, hogy a laksa így, a laksa úgy, és hogy ilyen finom, meg olyan finom... Minden egzotikus, fura alapanyagot beszereztem hozzá és majdnem egy egész napon át főztem... de a végeredmény borzalmas lett. A rengeteg beleölt pénzen, időn kívül az volt a legrosszabb, hogy a családomnak nem tudtam megmutatni, amit annyira szerettem volna. 

Persze azóta már sokszor készítettem Laksa levest, és rájöttem, hogy a bonyolultnak tűnő recept igazából nagyon egyszerű, és a hasonló ízvilághoz nem kötelező belerakni azt a sok drága alapanyagot.
Úgyhogy most egy olyan receptet szeretnék bemutatni, amit bárki el tud otthon készíteni, ha egy kis thai ízre vágyik.
Azért nevezem hamis Laksának, mert bár nagyon hasonlít az eredeti Tom Kha Gai-ra, azért nem ugyanaz. Az csak ünnepnapokon készül nálunk is. De majd egyszer leírom azt a receptet is.:)

Hozzávalók

egy csirkemell filé fele
csirkecsontból alaplé vagy csirkeleves kocka
kókusztej
curry, kurkuma
friss/ fagyasztott koriander
2 ujjnyi friss gyömbér
2 gerezd fokhagyma
kevés köménymag
1 chili paprika
2 újhagyma zöldje
kínai tojásos vagy rizstészta
mogyóróvaj vagy mogyoróolaj (elhagyható)
 

A csirkemell filét összedaraboljuk, kis olajon megpirítjuk. Adhatunk hozzá egy pici mogyoróvajat vagy olajat, de ha nincs, ez a lépés elhagyható. Mikor a csirke levet ereszt, hozzáadjuk a gyömbért és a fokhagymát, majd tovább pirítjuk. Miután jól átfőtt, megszórjuk curry-vel és kurkumával, korianderrel, köménymaggal és a vékony karikára vágott chili paprikával, majd felöntjük kókusztejjel és a csirke alaplével. Kb. 20 percen át főzzük, míg az ízek összeérnek. Ízlés szerint adható még hozzá koriander, curry, só, bors és csirkeleves kocka. Közben egy kis lábosban megfőzzük a tojásos vagy rizstésztát. Mikor megpuhult, a kész leveshez adjuk.
Tálaláskor megszórjuk a felkarikázott újhagyma zölddel.

Az eredeti recept szerint lime levet kell csepegtetni a levesbe, én egy karika citromot főztem bele.

Ha valaki csirkés-rákosan enné: a rákot 20 perc elteltével kell hozzáadni, mikor már a többi alapanyag megfőtt. Körülbelül 5-10 percig - a rák méretétől függően - érdemes tovább főzni. Utána tálalható.

Ennek a levesnek kifejezetten jót tesz, ha áll egy picit fogyasztás előtt. Megkockáztatom hogy másnap finomabb is, mint aznap.

A fénykép nem az én képem, de hamarosan az is érkezik.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések