Indiai borjú

Senkit ne tévesszen meg a kép, ez nem egy borjúpörkölt. Eredetileg egy indiai ételt, Korma Borjút akartam főzni, de nem volt hozzá itthon minden, így egy saját változat lett belőle. A curry-s rizs is elmaradt, mert annyira fűszeres lett a végeredmény, hogy úgy már ehetetlenül sok íz lett volna benne. De sima jázminrizzsel nagyon finom volt, bátran ajánlom a fűszeres ételek kedvelőinek.


Hozzávalók:

40 dkg borjú pörköltalap
egy fej vöröshagyma
két gerezd fokhagyma
2 ujjnyi friss gyömbér
2-3 dkg vaj
római kömény, virág keverék,
tandoori fűszerkeverék, curry fűszerkeverék
kókusztej

Köret

jázmin rizs

A borjút apróbb darabokra vágtam és wokban vajon megpirítottam. Mikor elkezdett levet ereszteni hozzáadtam a vöröshagymát, a római köményt, az apróra vágott fokhagymát és gyömbért. Fedő alatt puhára pároltam a húst. Utána megfűszereztem a tandoori keverékkel és a curry keverékkel, felöntöttem egy fél konzerv kókusztejjel és tovább pároltam fedő alatt. 

Közben egy másik lábosban egy kis bögrényi jázmin rizst készítettem. (Ez a rizs sokkal illatosabb, ízesebb és puhább, mint az általunk használt A-B rizs)
Nem kell pirítani, csak felönteni kétszer annyi vízzel, mint amennyi a rizs, és egy pici olajjal, egy pici sóval fedő alatt puhára főzni. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések