Tárkonyos nyúlragu leves

Így november vége felé már javában dúl mindenhol a karácsonyi őrület. Mindent elleptek a karácsonyi dekorációk és fények, a bevásárlóközpontokban karácsonyi zene szól és megkezdődtek a leárazások is. Minden arra buzdít, hogy vásárolj, vásárolj és vásárolj...
Mi úgy döntöttünk, hogy idén karácsony előtt tartunk egy kis böjtöt, mivel az ünnepek alatt majd úgy is elárasztanak minket a finomságok. Nagy vacsorák helyett tartalmas leveseket és egytálételeket főzünk. Ezzel egyrészt időt spórolunk, másrészt kinek nem esik jól a novemberi zimankó után otthon egy tál forró leves?
Teljesen véletlen kezdtem a sort a nyúlragu levessel. Este 8-kor végezvén a munkával beestem a helyi szupermarketbe, hogy veszek valami vacsinak valót. De a szokásos csirkén és sertésen kívül nem volt semmi... leszámítva ezt az egy csomag nyúl elejét. Gondoltam egyet, ilyet még úgysem ettünk, de ez sem lehet rosszabb, mint a csirke, így hazahoztam és megfőztem. Nem döntöttem rosszul, azt hiszem a nyúl innentől kezdve felkerül az étlapra. 

Hozzávalók

egy csomag nyúl eleje
egy negyed zeller
egy-két nagy sárgarépa
2-3 szem krumpli
15 dkg csiperke gomba
1 nagy vöröshagyma
fél konzerv zöldbab
tárkony
majoránna
petrezselyem
1-2 gerezd fokhagyma
vaj
tej/szín
almaecet, só, bors



A nyulat kisebb darabokra vágjuk. A hagymát és a fokhagymát felaprítjuk a leveszöldségekkel együtt és vajon megpároljuk őket.
 Mikor már illatozik, akkor sózzuk, borsozzuk, petrezselymezzük és rádobjuk a nyulat. Fedő alatt 10-20 percig pároljuk. Tulajdonképpen úgy főzzük, mintha valami pörköltöt vagy ragut készítenénk. Mikor a hús elkezd puhulni felöntjük vízzel, hozzáadjuk a feldarabolt krumplit. Most jöhet a tárkony, és egy kevés majoránna. További 20 percig főzzük, majd jöhet a gomba, a fél konzerv jól átmosott zöldbab és egy evőkanál ecet.
Készre főzzük. A végén kevés tejet vagy tejszínt adunk hozzá és összeforraljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések