Narancsos libapecsenye

Nem ez volt az első libapecsenyém... De nem is a sokadik. Pontosan ez volt a második alkalom, hogy asztalra került nálunk ez a hatalmas szárnyas. Először karácsonykor vettem, de akkor rögtön egy egészet, hízott májjal. Nagyon szerencsésnek éreztem magam, hogy az 5 kilós állatból majdnem 2 kiló májat szedtem ki. A májat aszúban konfitáltam, a madarat pedig Gordon Ramsay karácsonyi liba receptje alapján lesütöttem. Képek és videó alább.
Most viszont csak combokat vettünk, 3 db 40-50 dekás húsos libacombot.
Nekem nagyon bejött Ramsay kínai ötfűszer keverék és narancs párosítása, ezért úgy gondoltam, hogy a comboknak sem fog ártani egy kicsi ebből a keverékből. De hogy autentikusak maradjunk került még hozzá egy kis fokhagyma és rozmaring is. A végeredmény isteni lett. Sosem gondoltam, hogy a csillagánizs és az édeskömény ilyen jól passzol a rozmaringhoz és a fokhagymához.

Hozzávalók

fejenként egy kb. fél kilós libacomb
két egész narancs
kínai ötízű fűszerkeverék
(csillagánizs, édeskömény, szecsuáni bors, őrölt fahéj, szegfűszeg)
friss rozmaring
fél fej fokhagyma
só, bors


Minden fűszerből egy csipetnyit teszek egy mozsárba, ráreszelem a narancs héját és az egészet alaposan összeőrlöm. Utána ráfacsarom a lereszelt narancs levét, sózom, borsozom és jól elkeverem.
Sütés előtt kb egy órára bepácolom a keverékbe a combokat.
Utána bőrükkel lefelé egy tepsibe rakom őket, narancs karikákat és friss rozmaringot rakok rájuk, közéjük pedig egész hámozatlan fokhagymagerezdeket dobálok. Mégy egy picit sózom, borsozom, majd lefóliázom és 200 fokos sütőbe rakom.
Kb. egy órát sütöm így a combokat, utána leveszem  fóliát és megfordítom őket. Viszonylag gyakran kb. 10 percenkét locsolgatva ropogósra sütöm. Ha úgy érezzük, hogy túl vastagok a combok és nem sülnek át, akkor ne habozzunk, nyugodtan vágjuk be őket egy kicsit. Ettől csak mutatósabbak lesznek.

Köménymagos pirított lila káposztával és tejszínes szerecsendiós burgonyapürével tálaljuk.
Ne feledkezzünk meg a fokhagymagerezdekről sem!

kínai ötízű fűszerkeverék

karácsonyi egész liba
És ahogy Gordon Ramsay csinálja:




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések