Panelkert - avagy mi terem az ablakban?

Szorgosan nevelgetem panelnövényeimet. 

Jelenleg egy sor fűszernövény zöldíti a szürke panelkilátás hétköznapjait. Tavasszal sikerült pár különlegesebb darabot is beszereznem. Ebből az egyik a cipruska, ami egy mediterrán dísz/fűszernövény és az úgynevezett curry-fű, aminek semmi köze nincs a curry-hez azon kívül, hogy kellemes, fűszeres illata és íze van. Viszont nagyon szép és rengeteg katicát vonz az ablakba. Ráadásul nem a gonosz katicákat (harlekin), hanem a jó, hétpettyes katicákat, miknek nagyon örülök, mert így gondoskodnak a levéltetveimről.  



Az édesburgonya projektem első próbálkozásra nem sikerült, ezért újra belefogtam a csíráztatásra. Ezúttal egy kisebb burgonyát választottam, amin 2 hét után sikeresen megjelentek az első levelek. Amint nagyobbak lesznek kiültetésre kerülnek. Ha ilyen meleg nyarunk lesz, akkor őszre várhatóan 2-3 kiló édesburgonyával fognak megörvendeztetni... de nem akarom nagyon belelovalni magam. Már az is nagy eredmény, hogy kihajtott.



A balkonparadicsomon szépen piroslanak már az első kis paradicsomok és a magról ültetett snidling is szépen növöget. 




Mivel ebben a hónapban Thaiföldön jártam, ahonnan hoztam egy csomó thai fűszert, növénymagot és egy autentikus thai wokot, ezért pár posztban biztos fogok írni a thai konyhaművészetről és az ételekről. Volt szerencsém rovarokat kóstolni, ettem fura gyümölcsöket, virágos fagylaltot, algából készült chipset, szóval rengeteg különleges élménnyel lettem gazdagabb.

De addig, amíg összeszedem a gondolataim, megmutatom, hogy mi lesz ma az ebéd. 
Egy zöldségleves némi csirkével.


Megjegyzések

  1. Ha meglátok egy csirkefejet egy fazékban, rosszul leszek. Muszáj így, hogy rád nézzen a megfőtt szemével? Ojajj...:-(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések