Csirke húsleves gazdagon

A jó leves akkor a legjobb, ha nem kell sokat szöszölni vele. Én nem is szoktam túlbonyolítani, általában egy edénybe összepakolom az összes hozzávalót, befűszerezem és kb. egy óra alatt készre főzöm.

Most apukám biztos feljajdulna, hogy előbb meg kell főzni a húst, átszűrni a levet és abba kell belefőzni a zöldségeket. Én jobb szeretem ha a hússal együtt fő a zöld.

Hozzávalók

csirke leveshús
répa
krumpli
fokhagyma
kelbimbó
gomba
zöldborsó
fehérrépa
hagyma
só, bors, leveskocka, petrezselyem


Zöldségből ízlés szerinti mennyiséget javaslok, mert én például sok krumplival, hagymával, gombával és fokhagymával szeretem a levest. De van, aki inkább répa vagy karfiol párti. A lényeg, hogy olyan zöldeket tegyünk a levesbe, amit szeretünk és akkor biztos nem lesz rossz.

A csirke maradékát a farhátat, a mellcsontot, a lábakat, a nyakat és a fejet hideg vízben egy nagy lábosba dobtam, besóztam és felforraltam. Mikor felhabzott, a habot leszedtem és az összes zöldséget a hús mellé öntöttem. Én a felkockázással sem szoktam bajlódni, ha kis szemű a krumpli mehet akár egyben is, a répát és csak maximum két darabba vágom. A hagymát szigorúan egészben teszem a levesbe, különben szétesik.
Egy csirkeleves kockával, rengeteg petrezselyemmel és zellerszárral ízesítem, utósózom és borsozom, majd félig lefedve, kevés kavargatással 30-40 percig főzöm.
Sokan mondják, hogy a jó levest nem kell lefedni: én pusztán energiatakarékosságból teszek rá fedőt, mert így kisebb lángon is ugyanúgy fő az étel.

Mikor már minden megpuhult hozzáadom a belsőségeket (máj, zuza, szív stb.) és még 10 percig főzöm. A zuzát érdemes félbe vágni, mert egyben nem fő meg ilyen gyorsan.

Aki szereti, főzhet hozzá cérnametéltet vagy betűtésztát. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések