Indiai sárgaborsós lencse, naan kenyérrel

Eredetileg török lencselevest akartam készíteni, de aztán úgy éreztem, hogy inkább valami új ízre vágyom. Bevallom őszintén, hogy sok receptet átnyálaztam, mire összehoztam a magam változatát. Az indiai lencsefőzeléktől kezdve (dhal), a currys fekete lencsén át mindent megnéztem... összevetettem őket az otthon lévő alapanyagokkal és így született meg a mai vacsora.

Hozzávalók

A lencséhez

Egy bögre lencse
Egy bögre sárgaborsó
Egy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
egy egész paradicsom
egy kis konzerv sűrített paradicsom
2-3 babérlevél
őrölt fahéj
curry
kurkuma
őrölt gyömbér
vaj
só, bors

A lencsét és a sárgaborsót előző este hideg vízbe áztattam, így mára már szépen megpuhult. Sóztam, borsoztam és egy lábosban feltettem főni a babérlevéllel együtt annyi vízben, amennyi durván ellepte. Fedő alatt 30 perc alatt puhára főtt.






Addig a fokhagymát és a vöröshagymát, lustaságból, aprítógéppel felaprítottam. Később kiderült, hogy jól döntöttem, mert így kellemesen lágy, krémes lett az alapszósz. Kis adag vajon megfuttattam a hagymát, majd  a fűszerekkel együtt a kimagozott paradicsom levét és magját is hozzákevertem. A fűszerek mennyiségét illetően nem tudok pontos tanácsot adni, mert sosem mérem, hogy miből mennyit használok. Azt tudom, hogy nálam a fahéj és a gyömbér dominált inkább a kurkuma és a curry mellett, de lehet, hogy az utóbbi kettőből azért raktam kevesebbet, mert egyébként is elég domináns ízük van. Miután jól elkevertem a fűszereket és már kellemesen illatozott, felöntöttem paradicsompürével és 10-15 percig főztem, hogy összeérjenek az ízek. Az a lényeg, hogy ne az egyes fűszereket érezzük, hanem az egész harmóniáját. Egy bizarr, narancssárgás, pirosas keveréket kell kapnunk. Ehhez keverjük hozzá a lencsét, illetve a felkockázott friss paradicsomot.



A naan kenyér

Vagy inkább hamis-naan, mert erről a kenyérről is csak misztikus, bonyolult recepteket találtam, úgyhogy összedobtam valami hasonlót. De a végeredmény meglepően finom lett. Mivel az eredeti recept szerinti pihenőidőket nem tartottam be, ezért azt most nem is írom le.

Így szólt az eredeti változat:

50 gramm langyos víz
7 gramm élesztő – lehetőleg friss
250 gramm finomliszt
1 teáskanál tengeri só
2,5 evőkanál lecsepegtetett joghurt
1,5 teáskanál sütőpor
étolaj vagy tisztított vaj 


Én joghurt híján egy kanál tejfölt raktam a tésztába. A többi alapanyag stimmelt. Az élesztőt felfuttattam, mindent összekevertem, és egy kicsit lazítottam vajjal. Egy nokedlitésztához hasonló, nyúlós ragadós masszát kaptam. Elvileg ilyennek kell lennie a jó naan-nak is. Én megpróbáltam kis lepényeket formázni belőle, nem sok sikerrel, ezért úgy döntöttem, hogy sütés közben nyújtom ki a tésztát fakanállal. 

Ahogy az élesztőtől nőtt a tészta, úgy nyomkodtam vissza. Mikor az egyik fele megsült, megfordítottam. Ha elszakadt, egymásra raktam a tésztadarabokat és újra összenyomkodtam, úgy sütöttem tovább. 



forrás: nlcafe.hu


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések