Sajttorta

Könnyű, habos, különleges és lisztmentes. Pár perc alatt megvan. Egyszerűen imádom.


A sajttorta lelke a jó krémsajt. És a jó nem feltétlen jelent drágát. Mascarponéból egyszerűen tilos elkészíteni. Én egyszer megcsináltam, és egy zsíros, összeesett, lapos tömb lett belőle. Eddig mindig kimért krémsajtból készítettem, de egyszer megpróbálkoztam házilag előállítani tejfölből - nem is lett rossz. Egy blogon láttam, hogyha a tejfölt körülbelül egy napig hagyjuk csöpögni, akkor krémsajt lesz belőle. Kellő mennyiségű tejszín hozzáadásával még tiramisut is sikerült gyártanom belőle, úgyhogy ez nem egy rossz technika. De a jó tejföl is drága, ráadásul a felére csöpög le.

Úgyhogy mikor azt érzem, hogy úgy ennék egy kis sajttortát, akkor elkezdem vadászni a boltokban krémsajtokat. 
Fontos: NEM SAJTkrém, hanem KRÉMsajt. (Egyszer az egyik ismerősöm elkérte a receptet, és sajnálkozva mondta, hogy neki valami nyúlós, sós izé lett a végeredmény. Pedig azt mondta, hogy betartott mindent, amit leírtam... rákérdeztem: kiderült, hogy tömlős sajtból készítette a tortát.)

Hozzávalók

500 gramm krémsajt
5 nagy tojás
15 dkg cukor
2 dl bolti, 1 dl házi tejszín
2 dl tejföl
darált keksz
15 dkg vaj







Ez a krémsajt kellemes csalódást okozott. Ilyen tökéletes tortát talán még soha nem sütöttem, pedig jó pár sajttortán túl vagyok már.

Az elkészítés 2 lépésből áll. Először egy sütőpapírral bélelt tortaforma aljára nyomogatom az olvasztott vajas kekszet. Ez lesz a tortánk alja. Ízlés szerint változtatható a vastagsága, én durván kisujjnyi vastagot szoktam készíteni. A vaj köti össze a tésztát, úgyhogy ne hagyjuk, hogy száraz maradjon a keksz.



A másik lépés, hogy egy nagy tálban a szétválasztott tojássárgákat habosra keverem a cukorral. Ehhez hozzáadom a krémsajtot, a tejfölt és a tejszínt, és az egészet csomómentesre kikeverem. Egy másik tálban addig felhabosítom a fehérjét, és mikor már jó kemény, óvatosan a sajtos keverékhez adom. Minél habosabb, lágyabb a keverék, annál finomabb lesz a tortánk.







Először 180, majd 20 perc után 150 fokos sütőben kb. egy órát sütöm. Mivel ez a torta szereti, ha páradús helyen sül, ezért időnként vizet locsolok a sütő aljára, hogy gőz keletkezzen. Onnan látjuk, hogy elkészült, hogy egy kicsit megemelkedik a "tészta" és szép aranybarna lesz a teteje. Kapcsoljuk le a sütőt, és hagyjuk a melegben kihűlni. (Vigyázzunk, mert ha nagyon meleg marad a sütő a torta teteje ilyenkor megéghet.)


Nyáron bogyós gyümölcsöket szoktunk rárakni, télen így magában is nagyon finom.
Másnap a legfinomabb, mikor összeérnek benne az ízek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések