Wellington szűzpecsenye

Már nagyon régóta tervezem ennek az ételnek az elkészítését. Kifejezetten izgatott, hogy milyen ízű lehet a leveles tésztában sült hús. Karácsonyra is Ramsay-féle "lazac en crute" volt betervezve, de aztán nagy mézeskalács sütögetésben elmaradt. 
Ezt a receptet is félig Gordon Ramsay wellington bélszínje és félig az interneten fellelhető szűzpecsenye változatok alapján készítettem.
A leveles tésztát nem gyúrtam, hanem félkészt használtam, és prosciutto crudo-t sem tettem bele, ahogy a mester írja, hanem helyette kolozsvári szalonnát használtam. (Ez volt a piacon elérhető áron.)


Az eredmény ambivalens lett, talán egy kicsit túlsütöttem, mert nem bíztam abban, hogy a tésztában átsül a hús, és addig vártam, míg a hússzaft egy ponton átitatta a tésztát és az értékes pecsenyelé egy része kifolyt a serpenyőbe. Már tudom, hogy ez hiba volt, és ha legközelebb valami hasonló ételt készítek, akkor erre figyelni fogok. 
Alapvetően egyébként nagyon egyszerűen elkészíthető étel, és rendkívül látványos is, ezért ha vendégeket várunk, akkor kifejezetten jó választás. Garantáltan mindenkit elvarázsolunk vele.

Hozzávalók

fél kiló szűzpecsenye
egy csomag fagyasztott leveles tészta
negyed kiló csiperke gomba
egy marék kolozsvári szalonna
egy nagy fej vöröshagyma
vaj
egy tojás sárgája
magos mustár, só, bors
szerecsendió

A szűzpecsenyékről minden ínt és hártyát eltávolítottam, majd alaposan bedörzsöltem a magos mustárral és egy kevés borssal. Szobahőmérsékleten 3-4 órát hagytam pácolódni.
Közben a gombát, a hagymát és szalonnát nagyon apró darabokra aprítottam.
A húst egy kevés forró vajon hirtelen megpirítottam, majd tepsibe tettem, és 200 fokon 5 percig sütöttem az egyik oldalát, majd 5 percig a másikat is. 
A serpenyőben maradt húsos-vajas szaftba raktam a szalonnát, amit a hagymával együtt lepirítottam, aztán hozzákevertem a gombát, és az egészet addig főztem, amíg elpárolgott a leve. A végén egy kevés frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem.
Megvártam, amíg minden kihűlt.
Addig a leveles tésztát szép vékonyra kinyújtottam.

A gombapép felét a tészta közepén szétterítettem, erre raktam rá az elősütött húst, amit aztán a maradék gombapéppel borítottam be. a tésztát belülről lekentem tojássárgájával, hogy ragadjon, majd a húsra hajtogattam. Kívülről is megkenegettem.
200 fokos sütőben 20 percig, majd 150 fokos sütőben további 15 percig sütöttem.
Tejszínes párolt zöldséggel tálaltam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések