Zöld fűszeres durbincs brokkolis lepénnyel

Eredetileg brokkoli felfújtnak indult a köret, de mivel nincs olyan edényem amiben felfújtat lehet készíteni, ezért inkább egy lepényszerű valamit sütöttem. A felfújtakat lisztből csinálják, de mivel én most átmenetileg nem eszem búzalisztet, krumplit használtam hozzá. Pofonegyszerű és nagyon ízletes köret lett belőle, ami remekül passzolt a fűszeres tengeri keszeghez.




Hozzávalók

A halhoz:
egy durbincs per fő
zöld fűszerek: bazsalikom, petrezselyem, borsikafű, virágos fűszerkeverék, friss rozmaring és kakukkfű
2-3 gerezd fokhagyma
citrom
vaj

A durbincsok belsejébe friss kakukkfüvet és rozmaringot, egy pár szelet citromot és egy vékony szelet vajat tettem. Kívülről alaposan bedörzsöltem a többi fűszerrel, a fokhagymával és egy pár csepp olíva olajjal. Így 15-20 percet hagytam pácolódni, majd sütés előtt enyhén besóztam és fólia alatt 30 percig sütöttem. Utána még 10 percig, hogy szépen megpiruljon a hal bőre. 

A körethez:
fél kiló krumpli
egy nagy marék brokkoli rózsa
szerecsendió
vaj
egy tojás


 A brokkolit és a krumplit puhára főzöm. Közben sózom, borsozom. Mikor megfőtt áttöröm, és hagyom kihűlni. Vajat és egy tojás sárgáját keverek hozzá. Szerecsendiót reszelek bele, újra megsózom, megborsozom, ha szükséges. Az egészet összekeverem. Mikor összeállt a massza, a felvert fehérjét is hozzákeverem, majd sütőpapírra öntöm, szépen eloszlatom a tésztát és 20 perc alatt készre sütöm.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések