A tökéletes reggeli- francia omlett

Imádom a tojást. Reggelire főleg. Mindenféle formában, ízben, színben, töltelékben, magában... salátának vagy főételnek... akárhogy is esszük, a  tojás finom.



Sokáig nem is tudtam, hogy többféle omlett van. Én mindig a lisztes tejes változatot készítettem, ami mint kiderült az amerikai változat. De aztán ráakadtam egy videóra, ahol francia omlettet csinált egy hölgy és akkor azt mondtam, hogy nekem ma muszáj lesz ezt ennem!

Hozzávalók

2 tojás (én ennyiből eszem a rántottát is, persze lehet több is)
vaj
petrezselyem
só, bors
saját ízlésnek megfelelő töltelék - nálam ez most csak sajt


A tojásokat alaposan felverem, majd beízesítem a keveréket. Egy nem szögletes aljú tapadásmentes edényben egy evőkanálnyi vajat melegítek. Nem kell hagyni, hogy a vaj megbarnuljon, csak épp hogy sisteregjen. Ráöntjük a tojásokat és folyamatos, erős keverés mellett addig sütjük, amíg az omlett kívül már szilárd, de a közepe még enyhén folyós. Levesszük a tűzről és óvatosan félbehajtjuk. Kicsit összerázogatjuk - nem baj ha nem sikerül tökéletesre: az a lényeg, hogy a folyósabb rész kerüljön belülre, kívül pedig a sült fele legyen.

A francia omlettet utólag töltik meg. Én most csak eidami sajtszeleteket raktam bele. Így az olvadt sajt és a közepén folyós tojás valami mennyei tölteléket alkot.
Az illesztésnél kicsit megnyitottam, a vékonyra szelt sajtdarabokat a közepébe tettem és már tálaltam is a reggelit.

Madársalátával és ropogós kenyérrel ettük. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések