Pisztráng vacsora

A minap a Tescoban jártam, és a halpultnál azt látom, hogy tengeri pisztráng akció van: 890 forintba kerül egy kiló. Hát én gyorsan kértem 3 jól megtermett halat. Az igazat megvallva szerintem ez nem tengeri pisztráng volt, hanem rendes folyami, mert sem ízben, sem kinézetre nem különbözött azoktól a pisztrángoktól, amiket eddig ettem. Márpedig én nagy pisztráng fanatikus vagyok:)

Most pedig következik az egyik kedvenc pisztráng receptem, a

Rozmaringos vajban sült citromos pisztráng


Hozzávalók:

PISZTRÁNG

annyi pisztráng ahány fő
citrom vagy lime
olvasztott vaj
fokhagyma
petrezselyem
rozmaring
só, bors

A kibelezett pisztrángokat kívül belül jó alaposan bekenjük az olvasztott vajba tört fokhagymás, rozmaringos, petrezselymes keverékkel. Ha van otthon friss rozmaring, akkor a halak belsejébe teszünk egy pár friss levelet a citrom vagy lime karikákkal együtt, alufóliába csomagoljuk az egészet, és már mehet is a sütőbe. 

KÖRET

Köretnek sok minden készíthető a pisztránghoz, mi ettük már krumplipürével, párolt zöldséggel, rizzsel is. Most egy őszi pároltzöldség mixet csináltam hozzá sütőtökből, zellerszárból és cukkiniből. Meglepően jól passzolt az édeskés köret a savanykás fűszeres halhoz.

egy fél sütőtök
másfél cukkini
2-3 (angol) zellerszár

hagyma
fokhagyma
narancs
méz
rozmaring
só, bors, virágos fűszerkeverék


A zöldségeket nem kell megpucolni, csak jó alaposan megmosni. A zellerszárakat és a cukkiniket ujjnyi vastag karikákra, a sütőtököt mérettől függően 4-6 nagyobb darabba vágom. A megpucolt fokhagymákat egészben rádobálom a zöldségkeverékre. A hagymakarikákat szintén ujjnyi vastagra vágom. Borsos, rozmaringos, virágkeverékes mézzel (amit langyos vízzel, narancslével és kis olíva olajjal hígítottam) meglocsolom az egészet, megsózom, rárakom a narancskarikákat és fólia alatt kb. fél órát párolom 200 fokon. Mikor a zöldségek megpuhultak, leveszem a fóliát és még 10-15 percig sütöm.

A végeredmény


A majdnem kész halra tálalás előtt mandulaszeleteket szórtam és még egy picit sütöttem így fólia nélkül, hogy kellemesen megpiruljon.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések