Vargányás szürkemarha lapocka


Nem teljesen vargányás, nevezzük hamis vargányásnak, mert csiperkét használtam hozzá és vargányás gombaporral ízesítettem. De végeredmény tekintetében majdnem olyan finom, mintha igazi vargánya lenne benne.

Hozzávalók 

Fél kiló szürkemarha lapocka
2 fej vöröhagyma
pár szelet vékony szalonna
25 dkg csiperke
2 dl vörösbor
zsálya
2 db babérlevél
kakukkfű
vargányás gombapor vagy vargánya
vaj



A marhát felszeleteltem és kiklopfoltam, besóztam és így hagytam állni egy kicsit. Addig apróra feldaraboltam a hagymát és a szalonnát, a gombát megpucoltam és szeletekre vágtam.

A marhaszeleteket vajon megpirítottam, a zsályával és a babérlevéllel fedő alatt puhára pároltam. Ha vékonyra klopfoljuk a húst, akkor ez a művelet nem tart tovább 10 percnél. Ha elpárolog alóla a víz, akkor öntsünk hozzá egy picit. Ha a hús már puha, adjuk hozzá a hagymát és a szalonnát, majd pároljuk tovább fedő alatt. Ha elforr alóla a víz, akkor borral öntsük fel. 15 perc után adjuk hozzá a gombát és a vargányaport vagy vargányát. (Én 2-3 kiskanállal tettem bele, szeretem, ha jó erős a vargánya íze.) Ha kell sózzuk és borsozzuk még a szeleteket, utána pedig a maradék borral pároljuk össze. Akkor jó, ha a hagyma a szaftba belefőtt és a gombaszeletek teljesen megpuhultak.

Bolti krokettel tálaltam, mivel eddig sohasem sikerült rendes kroketteket készítenem. Majd egyszer azt is megtanulom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések