Aranydurbincs joghurtos spenótsalátával

A múltkori vásárlás során olyan halba botlottam, amivel eddig még sohasem találkoztam. Két árva aranydurbincs kandikált rám a jégágyról, szinte könyörögtek, hogy vigyem őket haza. Ráadásul keszeg áron adták, úgyhogy nem volt szívem otthagyni őket. Nagyon örültem, hogy megvan a mai vacsora, de igazából fogalmam sem volt, hogy mi fán terem ez a hal. Kis internetezés után megtudtam, hogy tengeri keszegnek hívják más néven és a Földközi-tenger egyik legelterjedtebb halfaja.

Köretnek valami egyszerűt szerettem volna hozzá, ezért valami könnyed, joghurtos salátára gondoltam. Eszembe jutott, hogy van a fagyasztóban egy adag spenót és kukorica...





Még innen-onnan loptam egy-két ötletet, és megszületett a saját, könnyed vacsora receptem.

Hozzávalók

2 aranydurbincs
babérlevél, kakukkfű, petrezselyem, fokhagyma
só, bors, virágos fűszerkeverék
vaj

A spenót salátához

egy marék fagyasztott spenót
morzsolt kukorica
sűrű joghurt
fokhagyma
vaj

A halakat jó alaposan megmostam, és beirdaltam. A vajat megolvasztottam és elkevertem benne a fűszereket. A halak belsejébe babérlevelet tettem, kívülről pedig alaposan bedörzsöltem a fűszervajjal, ügyelve arra, hogy az irdalásokba is kellő mennyiségű fűszer jusson. Alufóliával letakartam és 180 fokos sütőbe tettem. 10 perc után levettem a fóliát és további 15-20 percig sütöttem még.

Míg a hal sült, elkészítettem a spenót salátát. Ez a Szerájból jól ismert török étel az egyik kedvenc salátám, igen nagy mennyiséget el bírok belőle pusztítani.

A fagyasztott spenótot egy serpenyőbe dobom és vajjal együtt kiolvasztom. Sózom, borsozom. Mikor már kiolvadt hozzáadom a kukoricát és a fokhagymát (3-4 gerezd felaprítva) és még egy kis vajat, majd az egészet jól összepárolom. A lényeg az, hogy elfőljön a leve, mert különben nagyon vizes lesz a salátánk. Mikor kész félrerakom, hogy kihűljön, aztán pedig belekeverem a joghurtot. Egy marék spenóthoz másfél kanál joghurtot tettem.


A kész durbincsokat zöldsaláta ágyon a spenóttal együtt tálaltam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések