Házi hamburger

Mindazoknak ajánlom ezt a bejegyzést, akik néha utcai árusoktól vagy nagy amerikai láncok éttermeiből vesznek hamburgert. Töredékéből megvan a vacsora, gyors, egyszerű és sokkal, de sokkal ízletesebb, mint bármelyik előre gyártott műhambi.



Sajnos még puffancsot nem sikerült sütnöm, de tervbe van véve, hogy egyszer megtanulom azt is elkészíteni, ezért abból előre gyártottat vettem. Annyit csináltam vele, hogy félbe vágtam, és sütőben megpirítottam, illetve ráolvasztottam a lapka sajtot.

Hozzávalók

fél kiló darált sertés/marha hús (4 hamburger)
két paradicsom
egy negyed kígyóuborka
saláta
egy fél lila hagyma
lapkasajt
ketchup, mustár, majonéz
szójaszósz, só, bors

Én általában sertéshúsból készítem a hamburgert, mert egyrészt jobban szeretem az ízét, másrészt sokkal olcsóbb mint a marha. De lehet marha és sertés keverékéből is, vagy darált pulykából, vagy csak marhából. Ez már ízlés dolga.
A húspogácsákat úgy készítem, hogy a nyers húst megsózom, megborsozom, adok hozzá szójaszószt, egy kevés ketchupot és mustárt. Ez tartja össze sütés közben. Mivel most fagyasztott hússal dolgoztam, ezért sok levet eresztett. Ezt egy kevés zsemlemorzsával kompenzáltam. 
A keveréket 4 egyenlő nagyságú gömbre osztottam, amit kézzel húspogácsa formájúra alakítottam és kevés olajon, serpenyőben megpirítottam. Az a titka, hogy először a hús egyik oldalát félig megsütjük, úgy, hogy ne essen szét, mikor meg akarjuk fordítani. Ez a sütés legkényesebb része, óvatosan alá kell nyúlni (én 2 fakanállal szoktam) és finoman meg kell fordítani. Sütés közben finoman lehet nyomkodni, így nem ugrik össze annyira a pogácsa. Sajnos az olaj fröcsögni szokott, de nyugodtan tehetünk rá fedőt is. Miután ez a fele megsült, visszafordítjuk a másik oldalára és azt is jól megpirítjuk. 
Addig a bucik megpirulnak a sütőben, a sajt is megolvad, és már tálalhatjuk is a hamburgert. A fantáziánkra és az étvágyunkra van bízva, hogy még mit teszünk bele. 
(sült bacon, avokádó, sült zöldség, ajvár, padlizsánkrém, tükörtojás, gomba, kukorica... stb.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések