Karácsonyi kakastöke pörkölt

Lassan itt a Karácsony, így a város telis-tele van karácsonyi vásárokkal. Ilyenkor az utcákat forralt bor, mézes- és kürtőskalács, töltött káposzta és sült hurka illata lengi be. Ám a sokféle étel közül nekem a legjobban a kakashere pörkölt fogta meg a fantáziám. Ez a bizarr fogás mindig megtalálható a vásári kínálatban, de eddig sosem volt bátorságom megkóstolni. A barátnőim biztattak,  hogy egyek belőle, mert nagyon finom, de valahogy mégsem... úgyhogy elhatároztam magam, hogy töredék annyiból, mint amennyiért a Vörösmarty téren adják, készítek egy adagot vacsorára. Lesz, ami lesz! Végül is a haltejet szeretem... nem lehet nagyon más...
Szerencsére a közeli Tesco-ban majdnem mindig van friss kakashere. Igaz pulykakakas, de szerintem egyre megy.

Hozzávalók

kb. fél kiló kakashere
2 paradicsom
sűrített paradicsom
3-4 fej apróbb hagyma (a lényeg, hogy több legyen, mint a hús)
2 gerezd fokhagyma
köménymag, bors, só, pirospaprika, petrezselyem

A kakasherét forró vízbe dobtam, és megpróbálkoztam a lehártyázásával. Sajnos az első pár darab atomjaira hullott szét, úgyhogy úgy döntöttem, hogy csak a vastagabb hártyarészeket csípem le a herékről. Így is nagyon finom lett a végeredmény, úgyhogy nem szükséges a pucolással órákat bajlódni, ha valakit nem zavar, hogy roppanós a hús. 

Tulajdonképpen egy pörköltalapot kell készíteni, és abba kell belefőzni a heréket. Én a saját pörkölt verzióm szerint készítettem és nagyon finom lett.
A hagymát felaprítottam és sertés zsíron üvegesre pirítottam. Hozzáadtam a fokhagymát és a köményt (ebből nagyon kevés elég), majd tovább pároltam. - Nem feltétlen kell bele köményt rakni, de én így szeretem a pörköltöt. Ettől kicsit gulyás jellegű lesz az íze a végeredménynek. Ha valaki nem szereti, a kömény kihagyható. - 
Mikor már illatozott, megöntöztem pirospaprikával, gyorsan elkevertem és felöntöttem a sűrített paradicsommal és a felkockázott paradicsommal. (Én most kevertem hozzá egy kis gombát is, mert volt a hűtőben, de a végeredményen tulajdonképpen nem változtatott.)
Mikor a paradicsom kicsit megrottyant hozzáöntöttem a herét és fedő alatt 15-20 perc alatt összefőztem. A végén fedő nélkül még durván 10 percig forraltam, hogy a  a pörkölt kicsit besűrűsödjön és ne legyen annyira leveses.


Héjában főtt krumplival tálaltam.

Megjegyzések

  1. A kakasherét megmosom, éles késsel csíkot vágok rajta és leszedem a hártyát. Eltart egy ideig, de sokkal finomabb. Épp most készítettem elő, egy kilóról kb. 40 perc leszedni a hártyát, de megéri. :)

    VálaszTörlés
  2. Szép jó napot.Érdeklődni szeretnék hogy melyik Tescoban lehet kapni a kakasherét. Köszönöm :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések