Tárkonyos-vargányás vaddisznó leves


Ez a leves többszörösen próbára tett. Vadhúsból készült és kerámia edényben főtt. Egyikkel sem volt még dolgom. Az agyagedényt karácsonyra kaptam Pistitől, a vaddisznót pedig Pisti szüleitől. A nagy karácsonyi lakomák után úgy gondoltuk, hogy valami kevésbé megterhelőt kéne enni, ezért emellett a könnyed, de laktató leves mellett döntöttünk. Én csonttal együtt főztem a húst, így szerintem tovább tartott, mintha sima vaddisznó apró húsból főztem volna, de megérte azt a 3 órát.

Hozzávalók

fél kiló vaddisznó hús
fél kiló vöröshagyma
2 répa
2 fehérrépa
egy fél paradicsom
egy kis darab karalábé
2-3 szál zellerszár
4-5 kisebb krumpli
3-4 fej gomba
2 gerezd fokhagyma
só, bors
tárkony
petrezselyem
vargányapor
citrom





A húst alaposan átmostam és egy fél órára ecetes vízbe áztattam. Ezt egy receptben olvastam, így állítólag teljesen megtisztul a sertéshús. 1 liter vízhez egy evőkanál ecetet írt, és eredetileg 3 órán át kellett volna áztatni.
A vöröshagymát felaprítottam és olajon megdinszteltem. Mikor üveges lett, hozzáadtam a húst és fedő alatt 15 percig pároltam a pirított hagymával. Utána felöntöttem vízzel, befűszereztem, beleraktam a két gerezd fokhagymát és a fél paradicsomot egészben, a vargányaport és két-két és fél órán át főztem.
Ha kerámia edényben főzünk ne hideg vízzel öntsük fel a levest, mert akkor megrepedhet az edény fala. Mivel most főztem először nem fém lábosban, ki kellett tapasztalnom, hogy ez hogyan működik. Eleinte nem akart forrni se az olaj, se a víz. Viszont mikor rendesen átmelegedett az edény, akkor elég volt közepes, vagy kis fokozaton főzni, mivel remekül tartotta a hőt. Tulajdonképpen úgy működött, mint egy kukta. 
Mikor a hús megpuhult hozzáadtam a felaprított zöldségeket és kicsit utánafűszereztem a levest. Ha elfőtt a leve, nyugodtan öntsünk hozzá egy kis vizet. Mikor a krumpli már majdnem puha, akkor rakjuk hozzá a felaprított gombát és még egy pici vargányaport.
Tálalás előtt csepegtessünk bele pár csepp citromot, így jobban érvényesül a tárkony íze.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések