Újévi malac sült

Eddig minden évben valami halasat ettünk szilveszterkor. Pedig, állítólag, azt pont nem szabad, mert akkor elúszik az ember szerencséje. A csirke meg elkaparja, úgyhogy azt sem. A marháról nem tudok nyilatkozni. Ezért idén úgy döntöttem, hogy valami hagyományosat készítek, hátha most több szerencsénk lesz az újévben. 


Hozzávalók

1,5 kiló malaccomb
2-3 fej vöröshagyma
szalonna
1 dl sör (én barna búzát használtam)


A malaccombot alaposan bepácoltam és 5 órán át szobahőmérsékleten hagytam érlelődni.

Pác

3 nagy gerezd fokhagyma
egy kis marék friss kakukkfű és rozmaring
őrölt tarka bors
olaj


A fűszereket összetörjük és jó alaposan bekenjük vele a húst, főleg a bőrét.

Sütés előtt a bőrét felkockázzuk, rákarikázunk 2-3 fej közepes méretű hagymát és rádobunk pár szelet szalonnát. (Most sózzuk meg a nem bőrös felét.) Meglöttyintjük egy kis sörrel és berakjuk a 180-200 fokos sütőbe. Először a bőre legyen lefelé, így süssük fólia alatt kb 1-1,5 órát. Utána fordítsuk meg és pirítsuk meg jó alaposan a másik felét is. Először fólia alatt, hogy tovább párolódjon a hús, utána fólia nélkül még kb. egy órát. Időnként locsoljuk meg a húsból kisülő zsírral, és ha elpárolgott, öntsünk alá még egy kis sört.





Mi magában ettük egy kis savanyú uborkával.
A hús omlós és puha lett, a bőrét viszont nem sikerült roppanósra sütni. De nem baj, mert a sör megkaramelizálódott, és így olyan lett, mint valami egzotikus édesség.



Megjegyzések

  1. A bőre akkor lesz roppanós, ha sütés előtt szárazra töröljük, és úgy sütjük meg, hogy ne érje folyadék.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések