Ajváros göngyölt marhaszelet


Ezen a héten felnyitottam a nyáron elrakott, féltve őrizgetett ajváromat. Rettentően finom lett, csak egy gond van vele, felnyitás után korlátozott ideig használható, mert, sajnos, elég romlékony. Ezért valami olyan étel után néztem, amibe belerakhatnám, (de nem cevap és nem pljeskavica). A fagyasztóban volt még fél kiló szürkemarha lapocka...
Így találtam rá a Csáky-féle töltött marhaszeletekre. Igaz, ez eredetileg egy lecsós tölteléket ír elő, de az ajvár ízvilága annyiban nem tér el a lecsóétól, ezért gondoltam, kipróbálom. Még megbolondítottam egy kis tejszínnel és gombával. Fenomenális vacsora született.




Hozzávalók

fél kiló marhalapocka
egy nagy fej vöröshagyma
3-4 evőkanál ajvár
2 nagy marék csiperke gomba
egy kevés tejszín
egy tojás
8 szelet füstölt szalonna
rozmaring
három gerezd nagy fokhagyma
só,bors
egy kevés worcestershire szósz (opcionális)

A lapockát kiinaltam, és amennyire tudtam négy darabba vágtam. Alaposan kiklopfoltam, hogy szép vékonyak legyenek a szeletek.
A félkarikára vágott vöröshagymát vajon megpároltam egy kevés sóval. Akkor jó, mikor már megpuhult és épphogy elkezd sülni, de még nem égett meg. Ezt utána félreraktam.

Ugyanabban a serpenyőben a vékony szeletekre aprított gombát szintén vajon megpároltam. Mikor kezdett elfőni a leve rákanalaztam az ajvárt és egy pár percig együtt forraltam fedő alatt a keveréket. Közben egy tojással elkevertem fél deci tejszínt, és utána azt öntöttem rá a gombára. Addig főztem, amíg besűrűsödött, és olyan állaga lett, mint a tojásos lecsónak. 
Utána a marhaszeleteket kiterítettem és egyenlő arányban elosztottam rajtuk az ajváros gombát és a párolt hagymát, majd összehajtogattam. Óvatosan bacon-be tekertem (egy adagra 2 szelet jutott), és tepsibe tettem. Megöntöztem egy kevés olajjal, 3 gerezd fokhagymát tettem mellé héjában, és egy pár egész rozmaring levelet. A végén megloccsantottam a worcestershire szósszal, hogy egy picit ecetesebb íze legyen, de ez a lépés elhagyható.

Fólia alatt 180 fokon körülbelül egy órát pároltam, majd megfordítottam a húsokat és fólia nélkül további 10 percig sütöttem. Néha meglocsoltam a kisülő pecsenyelével. Aztán visszafordítottam a színére őket és 200 fokon még 10 percig sütöttem. Ilyenkor is érdemes locsolgatni, mert attól szaftosabb marad a hús.

Héjában főtt, petrezselyemmel és rozmaringgal átpirított krumplival és zöld salátával tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések