Insalata di riso - avagy rizssaláta olaszosan

Mostanában olasz napokat tartok. Nem tagadom, imádom az olasz konyhát, bár se a tésztát se a rizst nem szeretem igazán. (Mármint úgy, ahogy mi, magyarok esszük.) Ma bevásárlás közben kedvem támadt egy kis insalata di riso-hoz, amit Olaszországban ettem először és az Istennek nem akartam megkóstolni. Mondtam, hogy köszönöm, de én nem szeretem a rizst, de csak meggyőztek, hogy a risotto rizs teljesen más, mint a mi A vagy B rizsünk. És csodák csodája, tényleg más volt! Teljesen rákattantam erre a könnyű, de sokféle ízű ételre. Lehet főfogás vagy előétel, mindegy, a rizssaláta a maga egyszerűségében nagyszerű.
És a legjobb dolog benne, hogy maximum 10 perc alatt megvan - amíg megfő a rizs - és minden falatnak teljesen más íze van. Igazi ízorgia.

Én most egy kicsit klasszikusabb változatot készítettem, és igazítottam a receptet a hűtőben lévő dolgokhoz.


Hozzávalók (2-3 fő)

egy kis bögre jázmin rizs - ez volt itthon, de bármilyen nagyobb szemű rizs jó
egy nagy marék fagyasztott kukorica
egy nagy marék fagyasztott zöldborsó
zellerszár
4 fej gomba
paradicsom
negyed kígyóuborka
sajt
1 kis tonhalkonzerv

Az egy bögre rizst 2 bögrényi vízben fedő alatt közepes lángon megfőztem. Nem pirítottam meg, ellenben egy pici olíva olajat és sót raktam hozzá a legelején. Időnként kevertem rajta egyet. 
Amíg a rizs főtt felaprítottam a zellerszárat, a gombát, a kígyóuborkát és a paradicsomot. A gombát kis olíva olajon megpároltam. Sóztam és virágos fűszerkeveréket raktam rá.
A fagyasztott borsót és kukoricát egy kevés csemege uborka lében összepároltam, mivel az eredeti recept szerint csemege uborkát kell tenni a salátába, de az ma reggel elfogyott.
A sajtot kis kockákra aprítottam. A legjobb a parmezán, de ha az nincs, akkor erősebb ízű, teltebb sajt is megteszi.
Mikor a rizs elkészült átmostam, lecsöpögtettem és az egészet egy nagy tálban összekevertem. Utólag sóztam, borsoztam és öntöttem még hozzá egy kis uborka levet. A legvégén kevertem hozzá a tonhal konzervet, úgy, hogy a hal ne törjön össze túlságosan.

Ez egy alaprecept. Tehetünk még bele olíva bogyót, pritamin paprikát, újhagymát, sonkát, majonézt...Tulajdonképpen a fantáziánk és az ízlésünk szab határt annak, hogy milyen lesz a rizssalátánk. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések