Spenótos lazacos lasagne

Akármilyen furán hangzik, ez az étel most maradékokból készült. Mivel már karácsony előtt elhatároztam, hogy tengeri hallevest szeretnék főzni, ezért már akkor elkezdtem hozzá megvenni az alapanyagokat. (Eddig a fagyasztóban vártak.) De a tenger gyümölcsei mindig sokba kerül. Viszont tegnap rám gondoltak, mikor mindent leáraztak. Gyorsan vettem fél kiló rákot és fél kiló tintahalat. Persze ennyi nem kell a levesbe, a többit lefagyasztottam, ínségesebb napokra.

Visszatérve a lasagne-ra. A Tescoban az a jó (és a rossz is), hogy minden vackot a vevőkre akar tukmálni. Így jutottam én tengeri halaprólékhoz, ami nem más, mint a filézett lazacból visszamaradt húsos csont. Olyan, mint a marha vagy disznó levescsont, csak lazacból. És általában kilója nem kerül többe 700 forintnál. És mivel az eladók mindig rohannak, ezért elég nagy adag hús marad a csonton. Tehát, ha valaki nem lazacfilét szeretne készíteni, akkor ebből is megvan a vacsora, ráadásul sokkal olcsóbban.

Hozzávalók

negyed kiló lazachús (ez már csont nélkül)
fél kiló (fagyasztott) spenót
negyed liter tejszín
egy nagy fej vöröshagyma
két nagy gerezd fokhagyma
mogyoró méretű kék sajt
egy zsírosabb mozzarella
vaj
lasagne tészta

A lazacdarabokat vajon egy gerezd fokhagymával, sóval, borssal megsütöttem és félreraktam.
A felaprított vöröshagymát vajon puhára pároltam, majd hozzáadtam a spenótot. Mikor a spenót felolvadt, hozzátörtem a másik gerezd fokhagymát, felöntöttem a tejszín felével és az egészet összepároltam. Akkor jó, mikor a vöröshagyma már szinte eltűnt, a spenót pedig krémesen elkeveredik a tejszínnel.
A kék sajtot egy pici vajjal és a tejszín maradékával összeolvasztottam, úgy, hogy homogén elegyet kapjak. Ha a sajt túl erős, akkor lehet még hozzá tejet is önteni. A lényeg, hogy kellemesen lágy íze legyen a szósznak.
A lasagne tésztákat 10 perc alatt puhára főztem. Azért boltiból csináltam, mert egyszer kipróbáltam, hogy én  készítettem magamnak a tésztát, csak a kaland kedvéért... és hát... a lasagne tészta nem szakértelmet, hanem masszív izomköteget kíván az embertől. Tény és való, hogy sokkal finomabb friss tésztából, amit olyan vékonyra nyújthatunk, amilyenre szeretnénk, és ettől a tészta csak kísérője lesz az ételnek, nem a fő alkotó eleme, de erre most, sajnos se időm, se energiám nem volt. 
A következő sorrendben halmoztam egymásra a rétegeket:
tészta
hal + kék sajtos szósz
tészta
spenót + mozzarella szeletek
tészta
...
A tetejére én csak tejszínt locsoltam, de lehet rá sajtot is reszelni, vagy ha marad mozzarella, akkor azt.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések