Túrós gőzgombóc

Valami egyszerűt és kevés pepecseléssel járót akartam készteni. Volt itthon egy pici túró, egy pici liszt meg élesztő...Gondoltam, hogy kipróbálhatnánk most valami mást, mint a hagyományos túrógombóc... Így született ez az étel.


Hozzávalók

1 dl tej
8 ek liszt
egy fél élesztő
1 egész tojás
kb. 100 g túró
2 dkg vaj

Langyos tejben egy kanál liszttel elkeverem az élesztőt, és 15 percet hagyok neki, hogy felfusson.
Utána belekeverem az áttört túrót és a tojást, majd a langyos olvasztott vajat és végül lassan hozzáadagolom a lisztet, addig amíg gyúrható tésztát kapok. A vaj és a túró zsírosságától függően lehet, hogy több, de lehet, hogy kevesebb lisztre van hozzá szükség. Én még egy kevés vajat tettem hozzá, hogy kellemesen ruganyos legyen a tészta. Utána 40 percre meleg helyre tettem kelni.
Mikor megkelt 8 egyenlő nagyságú cipócskát formáztam belőle. Letakartam konyharuhával és még 20 percet hagytam kelni.
Egy lábosba 2 ujjnyi vastagon vizet öntöttem, és felforraltam. Mikor a gombóckák nagyjából kétszeresre dagadtak, akkor 4 darabot a lábosba helyezett megolajozott párolórácsra raktam és 15 percig gőzöltem őket fedő alatt. (A gombócok tovább nőnek a gőzben, úgyhogy ne legyenek szorosan.) Figyelni kell, hogy a víz ne főljön el alóla, mert akkor odaég az edény. 
Mi szilvalekvárral ettük, de lehet simán porcukrosan, kakaósan, vagy másmilyen gyümölcslekvárral is. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések