Sajtos gombás quiche

Ez a francia nevű, német származású nyitott pite bármiből készülhet, egy kitétel van: a végén nyakon kell önteni egy nagy adag tojással az egészet.
Elég furcsán hangzik, tudom.



 A quiche igazából egy pite és egy omlett keverékéhez hasonlítható. Kicsit több ideig tart elkészíteni, mint egy átlagos reggelit, de megéri, mert a siker garantált. Mint mindenből, ebből is rengeteg változat létezik, én egy egyszerű sajtos, gombás quiche  készítettem kísérletképpen, de azt hiszem, hogy további változatokat is ki fogok próbálni.

Angolul olvasók itt láthatnak még egy pár ötletet.

Hozzávalók

A tésztához:
50 g vaj
120 g liszt (vagy amennyit felvesz)
egy kevés hideg víz

A vajat alaposan összekeverjük a liszttel, sóval és a kevés hideg vízzel. Addig gyúrjuk, amíg összeáll a tészta. Rugalmas, nem tapadó masszát kell kapnunk. Kinyújtjuk és egy magasabb falú hőálló tálba tesszük. (Érdemes sütőpapírt tenni alá, mert beleragadhat.)  180 fokon kb. 15 percig elősütjük. 
Angol receptekben olvasható, hogy száraz babot tesznek a közepére, hogy az elősütött pite alja ne púposodjon fel. Én ezt elhagytam, mert nem akartam erre babot pazarolni, illetve ha kicsit megszurkáljuk sütés közben, akkor nem púposodik fel a tészta.

Amíg a tésztát elősütjük, előkészítjük a tölteléket.


A töltelékhez:
3 tojás
tejszín
petrezselyem. bazsalikom
csiperke gomba
egy fej vörös hagyma
koktél paradicsom
reszelt sajt
gorgonzola

A gombát és a felaprított vöröshagymát vajon megpároltam, hogy lágyabb legyen. 3 tojást alaposan felvertem egy kis tejszínnel. Petrezselyemmel, bazsalikommal, sóval borssal ízesítettem. 

Mikor a tészta halványbarna lesz, kiveszem a sütőből. Beleöntöm a gombás keveréket, arra egy pár szelet koktélparadicsomot és gorgonzolát teszek, ezt megszórom a reszelt sajttal és a végén ráöntöm a tojást.
További 20 percig kell még sütni, addig, amíg a közepébe szúrt villára nem tapad nyers tojás.


Zöld leveles saláta keverékkel ettük. 






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések