Pikáns marhahúsleves

Már hetek óta készültem egy jó marhahúslevesre. Sajnos a velős csont elfogyott mire a piacra értem, így csak leveshúst vettem. Ahogy elkezdtem előkészíteni az alapanyagokat, az jutott eszembe, hogy mi lenne, ha raknék bele egy kis fahéjat és szegfűszeget... végül is a pho levesnél működik a dolog, úgyhogy úgy döntöttem, hogy kipróbálom. És a végeredmény meglepően finom lett.

Hozzávalók

fél kiló marha leveshús
3-4 sárgarépa
2 fehérrépa
egy fél zeller
3-4 szem krumpli
2 gerezd fokhagyma
2 kis fej vöröshagyma
friss petrezselyem és zeller zöldje
egy marhahúsleves kocka
só, bors
egy fahéjrúd, 2-3 szem szegfűszeg, egy pepperoncino

A húst alaposan megmossuk és enyhén sós, hideg vízben feltesszük főni. Egy órán át forraljuk, közben időnként leszedjük róla a keletkező habot.
Fél óra elteltével hozzáadjuk a marhahúsleves kockát, a fahéjat, az erős paprikát és a szegfűszeget, majd tovább főzzük. 
Újabb fél óra múlva jöhetnek a zöldségek, az apróra vágott petrezselyem és zeller. Lassú tűzön kb. fél óra alatt készre fő.
Cérnametélttel és friss petrezselyemmel tálaljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések